טלפון: 050-8716716 |

קלפי טיפול דרך הסוס להעמקת השיח מטפל-מטופל, כלי חשוב בארגז הכלים המקצועי

IMG_4963sss

"יש משהו בחיצוניות של הסוס המיטיבה עם הפנימיות של האדם" וינסטון צ'רצ'יל

בקופסת קלפי דרך הסוס 78 קלפים עם תמונות של סוסי פרא בשלל הרכבים ומצבים. הסוסים צולמו בסביבת חייהם הטבעית, במדבר בייסין שביוטה, ארה"ב (Basin Desert, Utah).

מביאים את הכוח הטיפולי של הסוסים לחדר. הסוסים כמו בני האדם, הם חיות חברתיות ותקשורתיות. הם קובעים תפקידים בתוך העדרים שלהם, מעדיפים להיות עם חבריהם. יש להם אישיות, גישות ומצבי רוח מובחנים. לסוסים יש שורה ארוכה של הבעות פנים ותנועות, שרבות מהן משותפות לבני אדם. מחקרים מראים כי לסוסים יש 17 הבעות פנים, יותר מכל בעל חיים אחר. הבעותיהם של הסוסים עשויות להעיד על מצב רוח, כוונה, בלבול ועוד.

התמונות מתעדות מגוון מצבים בחיי עדר הסוסים והן נבחרו על מנת לאפשר למטופל להשתמש בהן כמטאפורות למצבים בהם הוא נתקל בחייו:  אל מול עצמו, אל מול חבריו ובסביבתו.

שימוש בקלפי דרך הסוס במרחב הטיפולי מעמיק ומעשיר את השיח בין המטפל למטופל הדיבור דרך הסוסים מאפשר למטופל, פעמים רבות, ריחוק מהסיטואציה "אלה רק סוסים" , דבר המאפשר הצפה ונגיעה בתכנים חבויים, רגשות קשים, דילמות, טראומות שהודחקו באופן לא שיפוטי ומוגן. הדיבור דרך הסוסים מסייע להפוך את הלא מדובר למדובר, ומכך לקדם את התהליך הטיפולי. השימוש בקלפי דרך הסוס יתרום במיוחד בסיטואציות בהן נדרשת התבוננות עמוקה פנימה ובמצבים בהם המטופל מתקשה לבטא את רגשותיו, להמשיג חוויות ולהביא את עולמו הפנימי.

תהליך העבודה עם הקלפי דרך הסוס מחזק את המודעות למגוון רגשות ותגובות ולמצבים משתנים ובכך את היכולת להשתלב באופן חיובי בסביבה ולפתח כישורים חברתיים.

קלפי דרך הסוס מתאימים לעבודה עם ילדים ומבוגרים וניתן להשתמש בהם בהקשרים שונים: בעבודה אחד על אחד, בעבודה קבוצתית, בעבודה משפחתית, בהדרכת אנשי מקצוע, ועוד.

הכשרה לשימוש בקלפי דרך הסוס, להעשרת התהליך הטיפולי, מתקיימת אחת לחודש ומונחית על ידי פסיכולוגית קלינית מוסמכת לעבודה עם סוסים.

לרכישה ופרטים נוספים לחץ